+385 (0)91 547 5261 | +385 (0)51 568 746 info@pixel.hr

Početkom 2010. godine, točnije 27. veljače, navršilo se točno 16 godina od postojanja .hr domene čime se hrvatska službeno pojavila na Internetu. Trenutno postoji preko 55 000 hrvatskih nacionalnih domena, a od samog početka upravljanja vršnom nacionalnom domenom taj posao obavlja CARnet – Hrvatska akademska i istraživačka mreža.Iako će mnogi, pogotovo oni koji se profesionalno bave Internetom, naći zamjerke na način dodjeljivanja i upravljanja .hr domenom pogotovo zbog komplicirane i spore administracije koja se može obavljati isključivo poštom, .hr domena je za pravne osobe prvi izbor kod odabira svoje Internet adrese.

Odluku o dodjeljivanju vršne domene za neku zemlju donosi Internet Assigned Number Authority (IANA), a o svakoj državi ovisi kako će koristiti svoju domenu.

Hrvatska ima dosta restriktivna pravila i proceduru dodijeljivanja domena pojednim pravnim osobama.

Postoje države koje imaju krajnje liberalnu politiku upravljanja domenama te se često koriste u marketinške svrhe. Prije nekoliko godina svijet su preplavile .tk domene koja je ustvari vršna nacionalna domena otočja Tokelau. Iako je korištenje te domene besplatno za sve, od prodaje dodatnih funkcionalnosti za tu domenu (korištenje emaila na toj domeni npr.) Tokelao uprihoduje 10% svog nacionalnog budžeta.

Korištenje nacionalnih domena u marketinške svrhe je uobičajeno od samih početaka Interneta kakvog danas poznajemo.

Možda najbolji primjer iz naše bliže okoline je Ciciban koji je svoju krilaticu “Ciciban je to” uspješno aplicirao na Internet korištenjem vršne domene Kraljevine Tonga te je njihova Internet adresa: ciciban.je.to. Ovo je klasičan primjer kreativnog korištenja mogućnosti koje nudi Internet kako bi se iskomunicirala već postojeća marketinška poruka na širem lokalnom tržištu.

Postoji još dosta primjera korištenja nacionalnih domena u svrhe za koje inicijalno nisu namijenjene kao npr: .tv (Tuvalu otočje) za marketiranje televizijskih proizvoda i usluga, .ad (Andorra) često koriste reklamne agencije, .la (Laos) se predstavlja kao vršna domena za Los Angeles, .md (Moldova) se najčešće koristi za marketiranje medicinskih usluga, itd…

Ipak, najčešće se koriste .com i .net domene pogotovo ako se radi o nekom poslu odnosno komercijalnoj djelatnosti koja se želi predstaviti na internetu. Udruge često koriste .org domene što označava organizaciju.

Niste sigurni koju domenu registrirati?

Nazovite nas bez ustručavanja i rado ćemo Vam pomoći.