Internet i turizam su nerazdvojni – Bili smo na najbitnijoj svjetskoj konferenciji o online poslovanju u turizmu
Multidevice okruženje traži holistički pristup
Stephen Taylor (SVP Enterprise Solutions, Sojern) govorio je na temu vješte uporabe informacija za stvaranje “bešavne” marketinške strategije u turizmu. Naglasio je kako odabir današnjih turista, koji do informacija o odredištima za svoj odmor dolaze preko niza web stranica na koje se spajaju putem različitih uređaja, usložnjava činjenica da im za to na raspolaganju stoji i niz aplikacija, društvenih mreža, stranica koje služe za usporedbu određenih kategorija usluga i stranica na kojima ponuđači direktno nude usluge i sadržaje. Marketingaši u turizmu stoga se stalno suočavaju s izazovom kako da se najbolje povežu sa svojom ciljanom publikom i odašilju željenu poruku. Stephen Taylor objašnjava da je holistički pristup plasiranju informacija na svim raspoloživim platformama kojima se odredište reklamira ključan za sveobuhvatnu marketinšku strategiju.
Natječaji i raspisivanje natječaja na pravi način
Marvin Strenger naslovio je temu svog predavanja Tender ponude su smrt za web projekte! Polazeći od tvrdnje da su web projekti mnogo više od puke tehnološke infrastrukture kanala za distribuciju informacija budući da tvrtki daju digitalno lice, a munjevite tehnološke promjene zahtijevaju kontinuirano praćenje razvojnih trendova, Strenger naglašava kako je od velike važnosti učiniti sve ne bi li se osiguralo da web projekt dobro starta. Jer, čak i na prvom koraku kretanja u novi web projekt, zastarjeli pristupi mogu vas odvesti u propast. Koristeći primjere uspješnih projekata predavač je pojasnio zašto se dešava da dobre ideje propadaju – možda projekt od samih početaka nije postavljen na stabilne tehnološke noge?
Korištenje “user generated” fotografije
Jody Farrar (VP of Marketing, Chute) govorila je o najboljim i najgorim praksama pri korištenju fotografija koje na putovanjima stvaraju sami turisti. Turistički marketingaši na svojim web stranicama, društvenim kanalima i u digitalnim oglasima u velikoj mjeri koriste sadržaj koji generiraju sami korisnici/turisti (user-generated content), kao dokaz autentičnosti. I to s dobrim razlogom: sadržaj koji generiraju korisnici ima 55% veću posjećenost i generira 3,4 puta više klikova od namjenski stvaranog sadržaja. Također, 74% tzv. milenijalsa (generacija rođena oko 2000-ih) preferira fotografije s pravih putovanja u odnosu na profesionalne fotografije. Judy je podijelila najbolje prakse te iznijela na koji način platforma Chute vrši kolektiranje i moderiranje fotografija te kako osigurava prava za njihovo objavljivanje.
Google o tome što će se dešavati na tržištu turizma “sutra”
Natjecanje za nove kupce turističkih sadržaja i za „regrutiranje“ novih potrošača postalo je izuzetno intenzivno. Intenzivna je i promjena ponašanja potrošača kao i promjena u primjeni novih tehnologija pa strategije katkad zastarijevaju u samo nekoliko mjeseci. Drugim riječima, naš svijet, naša poduzeća i naši životi preuređeni su na način koji često u potpunosti ne razumijemo. Utjecajni potpredsjednik odsjeka Engineering, Shopping and Travel u Googleu, dr. Oliver Heckmann, na primjeru svog odsjeka dao je uvid u ono što će se na tržištu turizma i ugostiteljstva dešavati „sutra“.
SEO u novim uvjetima
Andreas Kaufmann iz Die Webboxera dao je predavanje na temu Prodajne strategije s Googlom – prazna obećanja ili nove mogućnosti? Apostrofirao je činjenicu da nijedno putovanje ne može proći bez Googlove search engine optimizacije (SEO) ili optimizacije same stranice Customer Journey. Problem je taj što glavne pozicije prilikom pretraživanja na Googleu ostvaruju „veliki“, odnosno snažne web stranice za usporedbu turističkih proizvoda i usluga. Kaufmann je stoga govorio o pronalaženju lukrativnih niša optimalnim pozicioniranjem već postojećih a neiskorištenih resursa.
Digitalna transformacija turističkog poslovanja
Holger Ambroselli (the a-team) zaključuje kako se turoperateri od „silo“ organizacija (termin „silo“ označava situaciju u kojoj nekoliko odjela ili organizacijskih grupa unutar iste organizacije ne želi dijeliti informacije i znanja s drugima iz iste organizacije) transformiraju u moderne, agilne i decentralizirane organizacije. Daleko kraće vrijeme za reakciju na promjene na tržištu, decentralizirano ugovaranje, optimizirana uporaba turističkih ponuda tijekom prazničkih razdoblja te izvještavanje u realnom vremenu povećavaju dodanu vrijednost i osnažuju marketing orijentiran na potražnju. Dobre prakse tima Solution Travel primjer su za to kako turistička industrija utječe (i mora utjecati) na smjer kojim se odvija digitalna transformacija, ne bi li se efikasnije suočila s izazovima tržišta.
Virtualna stvarnost u turizmu
Andreas Weigel (diginetmedia) govorio je na temu virtualne realnosti u turističkoj industriji na temelju iskustava turoperatera i putničkih agencija. diginetmedia, kazao je, trenutno čak 9000 putničkih agencija opskrbljuje snimkama od 360° virtualne realnosti (VR), tj. audiovizualnim simulacijama koje mijenjaju, proširuju ili supstituiraju okoliš u kojem se korisnik nalazi omogućujući mu da taj okoliš razgleda u svim smjerovima kao da se u njemu uistinu nalazi. Weigel je govorio o povratnim informacijama njihovih klijenata, o potencijalnim primjenama 360° VR sadržaja i ostalim mogućnostima koje otvara primjena VR-a u turizmu.
AirBnB, Booking.com i sl. u odnosu na pružatelje smještaja i budućnost bukinga pametnim telefonima
Ait Voncke (EMEA, Expedia) govorio je o promjeni odnosa između putničkih agencija online (OTA – Online Travel Agency) i pružatelja usluga smještaja te ukazao gdje se nalazi potencijal za poboljšanja jednih i drugih.
Georg Sobczak (Criteo) govorio je o budućnosti bukinga koji se sve više odvija putem mobitela (svaki četvrti buking) a na uštrb tableta koji gube na važnosti.
Tajne produkcije kvalitetnog sadržaja i kako gosti otkrivaju destinacije, rezerviraju smještaj i daju recenzije
Panel Kadriranje sadržaja i tijeka rada (tajne timova koji stvaraju kreativni sadržaj) razotkrio je što se skriva iza uspješnog kreativnog tima, iz aspekata kao što su transformacija i struktura tima, radni procesi, izvlačenje talenata zaposlenika i taktike u radu. Također, na panelu se saznalo da su najveći trend trenutno dronovi, VR, live snimke i agenda „stavimo sve na društvene mreže“.
Alex Bainbridge (Uptaste) govorio je o tome kako putnici otkrivaju destinacije, kako bukiraju i kako daju recenzije kad se na samoj destinaciji i nađu, te kako će se to primijeniti u 2017. godini.
Storytelling i skupljanje podataka
Audrey Scott i Daniel Noll, pisci „digitalnih priča“, ispričali su na koji se način tzv. transformirajuća turistička putovanja pretaču u priču u digitalnom svijetu te pojasnili kako se korištenjemdigitalnog storytellinga transformirajuća putovanja pozicioniraju a da se istovremeno prikupljaju i pozadinski podaci o brendovima.
Konstantin Andreas Feustel (GEIOS AG) govorio je o učenju o potrebama i navikama gosta prije i tijekom njihovog boravka na destinaciji, i to putem direktne komunikacije, personaliziranih informacija i individualnih usluga.
Google Street View, SEO i konverzije
Michael Keuntje (Sternzeit Media, nexpics) održao je predavanje o Google Street Viewu: o tome kako on unapređuje položaj stranice na pretraživačima (page rank), vrijeme provedeno na web stranici (time on site) i utječe spremnost turista da izvrše uplatu.
“Ekonomija dijeljenja” u turizmu
Annemieke de Korte i Anna de Visser-Amundson s Hotelschool The Hague govorili su o tome kako„dijeljenje“ kao dokaz da nam je stalo (Sharing And Caring) ovisi o kontekstu, te su analizirale motive kojima se tzv. milenijalsi (generacija rođena 2000-ih) povode kad preferiraju peer-to-peer smještaj odnosno prakticiraju ekonomiju dijeljenja (pr. Air b’n’b, couchsurfing). Često se smatra da milenijalsi peer-to-peer smještaj koriste radi niže cijene ili kako bi iskusili „lokalna iskustva“. No to nije i cijela istina, kažu predavačice.
Online recenzije u turizmu
Torsten Sabel (Customer Alliance GmbH) izvršio je komparativnu analizu praksi korištenja online recenzija, društvenih mreža i websitova poznatih brendova kod različitih generacija: baby boomersa, generacije x i milenijalsa.
Bloger Kashyap Bhattacharya govorio je o eksperimentima u digitalnom storytellingu i kako destinacija i brend mogu doprijeti do nove publike sami po sebi.
Rob Holmes (GLP Films) govorio je o gorućoj temi u content marketingu (marketingu sadržaja), te novim strategijama i trendovima u digitalnom storytellingu.
Jedan je od panela bio posvećen ekološkoj održivosti koja je našla svoj put do turističkog mainstreama. Sve je više turista koji su spremni platiti eko-friendly putovanja, no nedostatne informacije i neprijateljski sustavi za bukiranje od toga ih lako mogu odvratiti.
Jens Huwald (Bayern Tourismus Marketing), Michael Keuntje (nexpics) i Andreas Kurth (TUI Group), rani usvojitelji (early adopters) tehnologije Google Street Viewa sa tzv. značkom pouzdanosti (oznakom „Trusted“ – GSVT) govorili su o svojim iskustvima primjene GSTV-a te fotografija i video sadržaja s perspektivom od 360 stupnjeva. Upload sadržaja na GSV i stavljanje značke pouzdanosti na uploadani sadržaj pozitivno utječu poziciju web stranice na Googleu dok sadržaji koji koriste vizuru od 360 stupnjeva predstavljaju za kupce sasvim novo iskustvo s također značajnim pozitivnim utjecajem na njihovu spremnost da neki sadržaj ili uslugu kupe online.
Na panelu pod nazivom Marketing posredstvom tzv.influensera (Influencer marketing): kletva ili blagoslov za turističku industriju govorilo se o tome kao utjecajni članovi online zajednice, tzv. influenseri, imaju najveće povjerenje turista i moć da ih navedu na određena ponašanja. Koji su recepti za uspješnu uporabu influencer marketinga i dosezi takvih strategija u usporedbi s klasičnim oglašavanjem, te kako se influencerima postaje i može li se njima „upravljati“, razgovarali su Julia Pawelczyk (Wilde & Partner Public Relations), Claudia Bauhuber (AccorHotels Germany), Sebastian Canaves (off-thepath.com), Heide Herbst (Brandnew IO), Stephanie Weigand (HolidayCheck) i Oguz Yilmaz (Whylder).
Fili Wiese (SearchBrothers.com) u svom se predavanju, uporabom konkretnih savjeta, osvrnuo na to kako izbjeći potencijalne opasnosti ili greške/poteškoće na web stranici koje utječu na optimizaciju stranice na pretraživačima (SEO on-page pitfalls), kako optimizirati web stranicu i kako omogućiti da botovi za pretraživanje učinkovito “klize” preko vaše stranice (how to make search bots crawl your website efficiently).
Fili Wiese (SearchBrothers.com) održao je i predavanje kako optimizirati stranicu da se brže uploada njen sadržaj, što je nužno i radi ranga na Googleu i radi zadovoljstva posjetitelja. Podijelio je savjete o listi prioritetnih sadržaja koji se trebaju uploadati prvi, zatim o korisnim alatima te o potencijalnim zamkama koje valja izbjeći ako želite da vam se stranica brzo podiže.